16 Haz 2009

KÖFTELİ İSTİM KEBABI

İstim kebabını hazırlamak benim için çok keyifli görünümünü görmek için sabırsızlanıyorum bu seferki istim kebabıma kaşar ilave ettim deneme amaçlı ama beyenildiğini duyunca çok hoşuma gitti ve patatesli karışık bir istim kebabı oldu benim vazgeçilmezim patates olduğu için patatesin herşeyini seviyorum ben köfteleri kızarttım ama isteğe göre kızartmadanda bu tarifi
uygulayabilirsiniz..

Malzemeler;
  • Yarım kilo köftelik kıyma
  • 1 kilo patlıcan
  • Yarım ekmek içi
  • 2 adet kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Tuz
  • Karabiber
  • Pul biber
  • Kimyon
  • Kekik (istediğiniz baharatlardan koyabilirsiniz)
  • yeterince kürdan;
Hazırlanışı;
Patlıcanları alacalı soyup uzun uzun dilimleyin ve tuzlu suda bekletin.
Suyunu sıkıp kurulayın.
Patlıcanları yağda kızartın.
Köfte malzemelerini karıştırıp ceviz büyüklüğünde köfteler yapın.Köfteleride kızartalım.
Yağını süzdürdüğünüz patlıcanlardan iki dilimi çapraz olarak üstüste koyun, köfteyi de tam ortasına yerleştirip (köftelerin üzerine isteğe göre kaşar peyniri koyabilirsiniz) üzerini kapatın. Kürdan saplayıp domates ve biber de gerçirin kürdana.
Salçalı sos hazırlayıp fırına verin.



Afiyet olsun:)

Denedinizmi Fikriniz...!

Hiç yorum yok:

İşte Bir Dilim Aşklarım