28 Eyl 2010

EV BAKLAVASI



Kendim ellerimle açtığım bu baklavayı görümcemin tarifi üzerine birazda yardımıyla açtım ve yaptım..
Çok istediğim birşeyide daha eklemiş oldum bloğuma ve öğrenmişte oldum..Beğenileri ve yorumlarıda aldıktan sonra fotolarda çekildi...Kısa ve öz güzelde oldu..Asla hayır diyemeyeceğiniz bir ev baklavası tarifi deneyin derim:))


Malzemeler;

Şerbeti için;

  • 5 su bardağı şeker,  

  • 5 su bardağı su,

  • Yarım limonun suyu

Hamuru İçin;

  • Alabildiği kadar un,

  • 1 su bardağı süt,

  • 1 çay kaşığının ucuyla soda kabartma tozu,

  • 1 Çay bardağı sıvıyağ, 

  • 1 Çay kaşığı sirke,

  • 1 yumurta,

İç Malzemesi;

  • 250 gr iri dövülmüş ceviz,
Hamuru açmak için;

  • Buğday nisastası Alabildiğince,

Üzeri İçin;

  • 150 gr eritilmiş kızgın margarin, 
  • Birazda sıvıyağı,
Hazırlanması;
Hamur malzemeleri ile poğaça hamuru kıvamında yumuşak bir hamur yapın.Hamuru isterseniz 15-20 dakika dinlendirin.Ben bezeleri yaptım öyle dinlendirdim 3 eşit parçaya ayırın.Buaradada şerbetini yapın kaynamaya yakında limon sıkın..
Her parçadan 12 adet küçük parçalar koparın. Kopardığınız parçalara elinizle yuvarlayın. Her küçük bezeyi merdane ile bir yemek tabağı büyüklüğünde açın. aralarına bolca nişasta serperek 12 parçayı üstüste koyun. Yuvarlak bir fırın tepsisini yağlayın.12'lİ bir grubu alıp merdane ile tepsinin genişliğinde açın. Bunu tepsiye serip üstüne ceviz içinin yarısını serpin. ikinci grubu da açıp üzerine serin. kalan cevizleri de bunun üzerine serpin. son grubu da açıp en üste serin.
Tepsideki yufkaları baklava dilimi şeklinde dilimleyin. Her yanına eşit miktarda- 150 gr kızgın tereyağı gezdirin. 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.Fırından çıkartıp baklavayı soğutun. Şerbet ılık baklava soğukken şerbeti tepsinin üzerine gezdirin. 4-5 saat sonra servis yapın.
 
Afiyet Olsun:)

Hiç yorum yok:

İşte Bir Dilim Aşklarım