24 Eyl 2010

FİNCAN KEKİ

Fincan kekini ilkkez görünce bende şaşırdım bunun özelliği ne dediler fincanda pişmesi dedim bende ailemde bu nasıl bişey diye şaşırdı hemen öneriler verildi ama ben tarifine saygımdan ötürü fincan kekini tarifindeki gibi yaptım bu seferlik...Cappuccino eşliğinde süper olur benim tavsiyem:))


Malzemeler;
• 3 adet yumurta

• 1 su bardağı toz şeker

• 1 su bardağı süt

• 3 yemek kaşığı kakao

• 2,5 su bardağı un

• 1 paket vanilya

• 1 paket kabartma tozu

• Üzeri için Pudra şekeri

Hazırlanışı;

 Şeker ve yumurtaları krema kıvamına gelene kadar mikser ile çırpın.

Süt, un, vanilya, kakao ve kabartma tozu ekleyip tahta bir kaşık ile pürüzsüz bir kıvam alana kadar karıştırın.

Karışımı büyük boy kahve fincanlarının yarısına gelecek şekilde doldurun.

 Fincanları uygun bir tencereye yerleştirin ve tencereyi fincanların yarısına gelecek kadar ılık su ile doldurun.

Tencerenin üzerini bir mutfak bezi ile kapatın ve üzerine tencerenin kapağını sıkıca kapatın.

Su kaynayıncaya kadar yüksek ateşte, kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte tencerenin kapağını hiç açmadan 25 dk. pişirin.

Ocağın altını kapatın ve kapağı hiç açmadan 15 dk. bekletin.

Üzerine pudra şekeri serperek servis edin.
Notlar;

• Keklerinizin üzerine krema sıkıp, taze mevsim meyveleriyle süsleyerekte servis edebilirsiniz.

• Eğer kekleri fincandan çıkarıp servis etmek isterseniz fincanları önceden yağlamalısınız.



Afiyet Olsun ;)

2 yorum:

GÜL DOĞAN dedi ki...

Canım bloğuma uğrayıp bırakmış olduğun zarif yorumun çok teşekkür ederim.Ben konyaaltındayım.bloğunu izlemeye aldım.Arka fonuna bayıldım tam benlik.

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim canım bende çok seviyorum arkaplanı yalnız bannerim yok:(
Asmekte kursu veriliyormu bu şeker hamurlu pastanın bilgin varmı canım konyaaltında aşçılık kursu olduğunu biliyorumda..
Sevgilerimle...

İşte Bir Dilim Aşklarım