19 Tem 2009

ZEYTİNYAĞLI BEZELYE


Bugün ne pişirsek diye düşünürken buzluktaki bezelyeler geldi aklıma tavuk eti ve patatesle yaptığımız bezelyeleri pazar alışverişinden sonra buzluktan çıkarıp yemeğini yapalım dedik..

Bu defada patates ve havuçlu yaptık..Daha doğrusu ben yapmaya kalktım malzemesini hazırladım doğradım eşim beni cafeye çağırdı kayınvalidem yaptı yemeği ben hazırlanıncaya kadarda pişti benim fıstıkta gezme duyunca onun uyku vakti yaklaşsada kıyafetlerini çıkarıp bişeyler giydiğini görünce dayanamadım artık kıyafetlerini kendisi çıkarabiliyo ve giymeye çalışıyo biraz zorlansada fıstığım benim sıcakta yürüdü anne kucak dedi ama elimde yemek ve sebzelerle biraz kucağıma alıp biraz yürüdü ama benimde pilim bitti...Yemek etsiz olduğu için dahada iştahla yedim etle pek aram yok ama arada yerim..Resmi acele çektim çok acıkmıştım..

Malzemeler;

  • 1/2 kg taze bezelye
  • 1 orta boy soğan
  • 2 patates kimyon
  • 1 havuç
  • 1 orta boy soğan
  • 2 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 çay bardağı zeytin yağı
  • karabiber
  • tuz

Hazırlanışı;
1. Tencereye yağı, yemeklik doğranmış soğanı ve kabukları soyulup küp küp doğranmış 2 havucu alın. soğanlar ölene kadar kavurun.
2. Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayın ve tencereye ekleyin. kavurmaya devam edin.
3. Daha sonra bezelyeleri ve havuçtan biraz daha büyük doğradığınız patatesleri tencereye ilave edin. bir iki defa karıştırın. tencereye sebzelerin üzerini geçecek kadar su ekleyip hepsi yumuşayana kadar kısık ateşte pişirin. (eğer su azalır ve sebzeler pişmezse su eklemeye devam edin.)
4. Piştikten sonra tuzunu ekleyip servis yapın.




Afiyet Olsun:)

Hiç yorum yok:

İşte Bir Dilim Aşklarım