21 Ağu 2009

KAYISI REÇELİ



Geçen pazar reçel yapmak için pazardan tüm meyve çeşitleri alıp reçel yapmaya karar verdim..Çilek istediğim gibi bulamadım kayısı,şeftali,vişne ve eren (kızılcık) aldım..Bunları bir kısmını başarısız oldu diğerleride eh idare eder ben reçel sevenlerden olunca kızımda haliyle öyle kızla ben accemilik reçellerini tüketeceğiz artık sahurlardada vazgeçilmezim reçellerim..Yapmadığım şey kalmamalı kızımın becerikli bir annesi olmalı dedim ve bloğum sayesindede her çeşit tarifi uygulayıp hep beraber göreceğiz başarılarımı inşallah ramaz ayın suyu hürmetine...



Malzemeler;
  • 1 kg kayısı
  • 1 kg şeker

  • 1 limonun suyu

Hazırlanışı;


Öncelikle bir tencereye şekeri 1 su bardağı suyla koyup, ateşte 15 dakika kaynatalım.Kayısıları ortadan ikiye bölüp çekirdeklerini çıkartalım.Hazırladığımız şuruba kayısıları ilave edip 20 dakika daha kaynatalım.Son olarak limon suyunu ekleyip,bir taşım daha kaynatalım ve tencereyi ocaktan indirelim.Hazırladığımız kayısı reçelini soğuduktan sonra kavanozlara dolduralım ve kahvaltılarda ikram edelim...


Afiyet Olsun:)


Denedinizmi Fikriniz...!

Hiç yorum yok:

İşte Bir Dilim Aşklarım