29 Ağu 2009

ÇİLEK REÇELİ


Çileği kimisi sevmez ama faydaları saymakla bitmez bol miktarda demir ve fosfor bulunmaktadır çilekte..C,B ve K vitamini açısından da zengindir..


Çilek vücuda kuvvet verir.Bağışıklığa,sindirime,romatizma,karaciğer,bağırsağın dostudur.. Ve kansere karşı koruyuculuğu vardır..Kısacası vücuttaki zararlı maddeleri vücuttan uzaklaştırır kanı temizler..Her yararlı şey gibi bunuda yemediğimiz kesin ama sağlığımız ve sevdiklerimizle daha uzun vakit geçirmek için faydalı yiyecekleri sevmesekte yememiz gerekiyor...


Malzemeler:

  • 1 kg çilek

  • 1 kg toz şeker (4 su bardağı)


  • yarım limonun suyu

Hazırlanışı;


Çilekleri bir kaptan diğerine aktararak birkaç kez yıkayın. saplarını koparıp derin bir tencereye alın ve üzerlerine 4 su bardağı toz şekeri dökün.
Tencerenin kapağını kapatıp 1,5-2 gün bu halde bekletin. (şekerler tamamen erimiş, çilekler de bıraktıkları suyun içinde yüzüyor olmalılar)
Beklettikten sonra tencereye orta hararetli ateşin üzerine koyun ve reçeli yaklaşık yarım saat/45 dakika kaynatın. (olup olmadığını anlamak için bir damla reçeli porselen bir tabağa damlatın. tabağı eğdiğinizde reçel akmıyorsa olmuş demektir.)
Reçel olduktan sonra limon suyunu ekleyin ve 1-2 taşım daha kaynatın. oluşan köpükleri kevgirle alın. Reçeli cam kavanozlara aktarıp soğutun.




Afiyet Olsun:)




Denedinizmi Fikriniz...!

7 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Canımmmm şahsen ben çilek hastasıyım bayılırım...
Ellerine sağlık nede güzel anlatmışın faydalarını yüreğine sağlık canım ...
Canımsın tekrar tbrk ediyorum canım hayırlısıyla bebeişini kucağına alırsın...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Reçeller içindeki favorimdir çilek reçeli... Ellerinize sağlık... Bu arada fırında bazlama yapıldığını hiç duymamıştım ilginç geldi... Bizhep ya sac'da yada büyük teflon tavada yaparız... Sevgiler...

mutfaktakizaman dedi ki...

cilegi veya cilek recelini yemeyeni dusunemiyorum canimm...

ellerine saglik canimm ben cokk severimm:)))

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim aslıcım çok incesin canım:)
Aslıcım ben yapmıştım bak çok güzel olmuştu ama çok uzun zaman önceydi harika olmuştu dene canım tavsiye ederim..
Hurişim bende var bitane eşim hiç sevmiyo pek çok şeyide yemiyo bende bayılırım canım çileğe;)
Sevgilerimle...

zehratrk dedi ki...

çilek reçelini bende çok seviyorum bu sene sezonu kaçırsamda az az yapcam artık.hamile olduğunu öğrendim allah sağlıkla sıhatle kucağına almayı nasip etsin inş.ecrin abla oluyo yani:)))kolaylıklar sana

Unknown dedi ki...

Teşekkür ediyorum zehracım evet ecrin abla oluyor umarım güzel kızımı üzmez kardeşi genelde küçükler büyükleri üzerya umarım sağ sağlim doğar..
Çileği bizim çarpada bulmuştum canım yok yok yani...

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.

İşte Bir Dilim Aşklarım