21 Ağu 2009

VİŞNELİ TART


Görüntüsüyle insanı cezbeden vişneli tartı dergiden görünce deneyeyim dedim..Ama beni hayli üzen tartı önce yapımını yanlış yapmamla bisküviler çöpe gitti kayınvalidem sağolsun üşenmeden markete gidip sağolsun aldı..Bende tekrar yapmaya koyuldum oldukça zahmetli gelsede onun lezzeti ve görüntüsü beni mutlu edeceği için tatlı bir zahmet oldu benim için..
Ancak kalıptan çıkmayan inatçı tartı neredeyse dökecektim ne dilimleri düzgün çıktı ne kendisi son anda bana fikir veren görümcem tartın hayatını kurtardı..Buzluğa birsüre koyduğum tartımı rahatlıkla çıkardım ve servis yaptım zahmetlerimde çöpe gitmeden miydemize indirdik...

 

Malzemeler;

Hamuru için;

  • 20 adet bisküvi
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 4 yemek kaşığı margarin
Sos için;
  • 1 su bardağı vişne
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 2 su bardaşı su
Krema için;
  • 3 adet yumurta
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket renkli jöle
  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı süt
  • 1 limonun suyu
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • tuz
Hazırlanışı;
Bisküvileri blendırda toz haline gelene kadar ezin.Yağı eritin,içine toz haline gelmiş bisküvileri atın.Tarçın ilave edip karıştırın.Ortası çukur olmayan kek kalıbına yerleştirip bastırın.Buzdolabında bekletin.Krem şantiyi sütle çırpıp buzdolabında bekletin.Yumurtaların sarılarını ve beyazlarını ayrı kaplara koyun.Sarılara limon suyu,limon kabuğu rendesi ve tuz ilave edip çırpın.Bu karışımı dolapta bekleyen krem şantiye karıştırıp tekrar buzdolabına koyun.Jöleyi 1 bardak sıcak suyla eritin.İçine 1 su bardağı dolusu buz koyup devamlı karıştırarak buzların erimesini sağlayın.Hazırladığınız karışımı kremşantiye ekleyin.Yumurtaların beyazlarınatoz şeker ekleyip iyice çırpın.Köpük halini alınca krem şantili karışıma ekleyin.Hazırladığınız bu karışımı kalıba döküp 2 saat buzdolabında bekletin.Nişastayı suyla karıştırıp vişneleri ekleyin.(Renk açısından ve tat açısından iyi durumda olmayan vişnelere şeker ve jöle ilave edebilirsiniz şahsen ben öyle yaptım..)Kaynamaya başlayınca ocağın altını kapatıp soğuması için bekletin.Vişneleri tartın üstüne kaşıkla yerleştirin.2 saat dolapta bekletip servis yapabilirsiniz..



Afiyet Olsun:)



Denedinizmi Fikriniz....!

Hiç yorum yok:

İşte Bir Dilim Aşklarım