29 Ağu 2009

KIZILCIK ŞERBETİ


Kızılcığın diğer adıyla eren olarak bilen ben şerbetini yaptım eh güzelde oldu..


Ya buda herşeye güzel diyo dediğinizi duyar gibiyim ama herkesin damak tadı farklıdır ben beyendim bana göre bir içecek..Kızılcıkla ilgili anımı paylaşmak istiyorum sizlerle kızıma hamileliğimde kızılcık canım çekmişti eşimde işi sebebiyle yaylaya haftada bir kaç kez giderdi oradaki müşterileride duyuyor kızılcık aşerdiğimi ve turşusunu bir evde bulup bir miktar veriyorlar sağolsunlar...Ama bu çok tuzlu ve benimde hoşuma gitmeyince kaldı..Hamilelik böyle bişey yoktan var ediliyo...Bakalım bu sefer neler aşericem kocacım sen çok istedin artık azıcık nazımı çekiceksin öyle değilmi ;))


Malzemeler:



  • Yarım kilo kızılcık

  • 2 su bardağı toz şeker

  • 2 litre su

  • 1 adet çubuk tarçın

  • 3 karanfil tanesi

Hazırlanışı:
Kızılcıkları varsa küçük yeşil saplarından ayırın ve yıkayın. Çok az suyla 5 dakika kızılcıklar kaynatılır.Daha sonra süzgeçten geçirilir kızılcıklar.Kızılcıkları,suyu,şekeri ve tarçını tencereye koyalım ve 40 dakika kadar orta hararetli ocakta kaynatalım..Dilerseniz karanfilde ilave edebilirsiz..
İllaki tarçın yada karanfil kullanmanıza gerek yok eğer evinizde yoksa sadece kızılcık şeker ve su ile harika bir şerbet hazırlayabilirsiniz.



Afiyet Olsun:)


Denedinizmi Fikriniz...!

Hiç yorum yok:

İşte Bir Dilim Aşklarım