20 Ağu 2010

İÇLİ BÖREK


 
Bu böreğide margarin yemek kitapcığından alıp yaptım çokta güzel oldu benim 2 tane yufkam vardı malzemeleri yarı yarıya yaptım yufkaları ikiye bölmek yerine dörde bölüp daha çok yaptım..
Yemeye doyamadığımız bir börek oldu afiyet olsun..
 
Malzemeler;
  • 4 adet yufka,
  • 125 gr erimiş margarin,
Harç;
  • 500 gr kıyma,
  • 4 yemek kaşığı margarin,
  • 2 adet kuru soğan,
  • 3 adet patates,
  • 1/2 su bardağı ceviz içi,
  • 1 çay kaşığı yenibahar,
  • 2 yemek kaşığı dolmalık fıstık,
  • 4 yemek kaşığı kuş üzümü,
  • tuz,karabiber,
Üzeri için;
  • 1 adet yumurta,
 
Hazırlanışı;
Kuru soğanları ayıklayıp rendeleyin.Cevizleri mikserde çekin.Kuş üzümlerini ayıklayıp,bir kasede su ile ıslatın.Yayvan bir tencerede 4 yemek kaşığı margarini kızdırıp içine kıymayı ilave edelim.Kıymayı  kavurun, suyunu salıp çeksin, ardından soğanı rengi dönünce de fıstığı katın. Patatesleri soyup robotta çekelim. Patatesi de kıymayla beraber kavurun. Kuş üzümünün suyunu süzüp ekleyin. Tuzunu,karabiberi ve yenibaharı ilave edip 2 dak pişirip soğumaya bırakın.
Yufkaları üst üste serin, ortadan 2’ye kesin hepsini üst üste koyun Fırça kullanarak erimiş margarinle yufkayı yağlayın, geniş olan kısma soğumuş harçtan koyup rulo şeklinde sarın. Sardıktan sonra  gül börek şeklinde dolayın. Diğer yufkaları da aynı şekil sarın. Börekleri yağlanmış tepsiye dizin, üzerlerine yumurta sarısı sürün. 170 derecede 35 dak pişirin.

 

 

 
Afiyet Olsun :)

4 yorum:

Unknown dedi ki...

bu aralar börek yapma krizim tuttu benimde.degişik degişik börek tarifleri arar oldum.senin tarifinide aldım en kısa zamanda deneyecegim.ellerine saglık.

kalpkurabiye dedi ki...

sevgili masal;
böreklerin eminim ki çok leziz olmuştur..
ellerine sağlık..
bereketi bol olsun..
mutlu haftasonları dilerim canım..

TAZE NANE dedi ki...

Enfes.
Ne kadar lezzetli ve güzel görünüyor.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Bende çok seviyorum değişik börek ve başka şeylerden deneyip beyendiğimde yapmayı eylemcim tavsiye ederim canım çok lezzetli oluyor...

Denizcim bloğumdaki takma adım masal seviyorum masal ismini canım beyenmene sevindim sizler kadar hamarat olamasamda işte elimden geldiğince bişeyler yapıyorum..
sanada mutlu hafata sonu canım:)

Teşekkür ederim taze nane bendende sizlere sevgiler:))

İşte Bir Dilim Aşklarım