24 Nis 2011

ENGİNAR DOLMASI

Enginara taktım bu aralar herşeyini deneyeyim diye bakıyorum tariflere cazip gelirse yapıyorum birde şu masterchef de enginar çıktı ve hiç karşılaşmadıkları bu sebzeyi yapayanlar ve çok az bilenler yapmaya gayret gösterip uğraşanlar emek verenler enginar dolmasını çok met ettiler ve  bende bu dolmayı yapayım dedim ve yaptım gayette güzel oldu.

Malzemeler;
  • 6 adet enginar,
  • 1 su bardağı pirinç,
  • 3 soğan,
  • 1 tatlı k.domates salçası,
  • 1 çorba k.toz şeker,
  • Nane,
  • Dereotu,
  • Maydanoz,
  • kuşüzümü,
  • dolmalık fıstık,
  • Zeytinyağı,
  • Tuz,
  • Karabiber,
  • Limon,
  • Su,
Hazırlanışı;

Enginarların iç kısmını güzelce ayıklayın ve limonlu suyun içinde bekletin.Enginar dolmasının iç harcı için soğanı doğrayın sıvıyağı tavaya alın soğanlar pembeleşince dolmalık fıstığı ve salçayı kavurun. Daha sonra üzerine pirinç, doğranmış maydanozve naneyi,kuşüzümü, ve tuz, karabiber ekleyerek iyice karıştırın. İçi boşaltılmış enginarların içine doldurulur. Her birinin üzerine birer dilim limon konularak tencereye dizilir. Enginarların da içine girecek şekilde su verilerek kısık ateşte pişmeye bırakılır.Pirinçler yumuşayınca bisüre daha bekletin ve servis edin..


Afiyet Olsun :)


Hiç yorum yok:

İşte Bir Dilim Aşklarım