24 Nis 2011

KAŞIK HELVASI

Gül tadında nefis kaşık helvamı çok ısrar ediyorum denemenizi ve tatmanızı değişik geldi gül suyu ama çok hoş bir aroma ve o güzel gül kokusunu içinize çekipte yediğinizde hiç vazgeçilmeyecek bir lezzet bırakıyor insanın damağında...
Güzel kızım ecrinimin kafasını görmedim ve dün dişçiden çıkışta arabanın kapısını hızlı şekilde kapatınca kafası sıkıştı çok kötü oldum kuzumun çok acıdı kafası içim sızladı çok büyük vicdan azabı suçluluk duygusuyla özür dilerim güzel kızım kaç kez söyledim inan hatırlamıyorum görmedim isteyerek yaparmıyım canım kızım ALLAH korudu seni canım kızım :( Seni çok seviyorum meleğim

 Malzemeler;
  • 2 Su bardağı irmik,
  • 1 Su bardağı su,
  • 1 Su bardağı süt,
  • 250 Gr. tereyağı,
  • 2 Su bardağı şeker,
  • 1 Kahve fincanı dolma fıstığı,
  • 1 Kahve fincanı gülsuyu,
  • 1 Çay kaşığı vanilya,
  • Tarçın,

Hazırlanışı;

Tereyağını tencerede eritin.İrmiği ilave edip kısık ateşte 40 dak. kadar kavurun.Ateşten alıp soğutun.Ayrı bir tencerede şeker,süt,su ve vanilya karışımını kaynatın.Gülsuyu ilave edip tekrar ateşe koyup karıştırılır.Kaynamaya başlayınca kısılır.20 dakika pişirilir.Ateşten alınır.1 Saat kadar dinlendirin 1 tatlı kaşığı kadar yağla fıstıklar ateşte pembeleştirip helvaya ilave edip karıştıralım.Bir çorba kaşığı ile helvalar alınıp büyükçe bir tabağa kaşığın içi kadar şekiller verilip yuvarlak kısmı yukarıya gelecek şekilde dizilir üzerine tarçın  serpilipte servis yapılır..

1 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

bir kaşık asla yetmez kimbilir kaç kaşık yerim ben bundan ellerine sağlık canım nefis görünüyor

İşte Bir Dilim Aşklarım